Informujemy o realizacji przez Gminę Trzebieszów zadania pn. Przebudowa drogi gminnej nr 102301L od km 0+000 do km 0+641 w miejscowości Nurzyna.
Zadanie to dofinansowane jest ze środków budżetu państwa w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
- Całkowita wartość inwestycji wynosi: 1 265 873,44 zł.
- Kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 759 524,06 zł.
- Kwota wkładu własnego stanowi: 506 349,38 zł.
Data podpisania umowy o dofinansowanie zadania: 15.11.2023 r.
Zadanie obejmuje wykonanie przebudowy drogi gminnej nr 102301 L w miejscowości Nurzyna na odcinku od km 0+000 do km 0+641. Zaprojektowano zmiany w rozwiązaniach sytuacyjnych drogi polegające na obustronnym poszerzeniu o nieregularnej szerokości istniejącej jezdni do 5,5 m wraz ze zmianą geometrii łuków. Istniejąca nawierzchnia zostanie wykorzystana jako podbudowa dla warstwy wyrównawczej i ścieralnej. Przekrój drogowy jezdni na odcinku od km 0+494 do km 0+641 umocniony obustronnym poboczem o szerokości 0,75m z kruszywa łamanego. Od km 0+000 do km 0+481 zaprojektowano zmiany w rozwiązaniach sytuacyjnych drogi polegające na wykonaniu chodnika. Od km 0+000 do km 0+385 zaplanowano odwodnienie w postaci kanalizacji deszczowej, zaś od km 0+385 do km 0+641 odwodnienie powierzchniowe.
Informujemy, o realizacji zadania Gminy Trzebieszów pn. Przebudowa drogi gminnej nr 102320L Trzebieszów-Dębowierzchy.
Zadanie to zostało dofinansowane ze środków budżetu państwa w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
- Całkowita wartość inwestycji wynosi: 2 177 932,48 zł.
- Kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 988 966,00 zł.
- Kwota wkładu własnego stanowi: 1 188 966,48 zł.
W efekcie realizacji projektu uzyskaliśmy przebudowę drogi o długości 2948 mb. Zadanie obejmowało na odcinku od km 0+008,31 do km 0+684,23 obustronne poszerzeniu o nieregularnej szerokości istniejącej jezdni do 6m wraz ze zmianą geometrii łuków. Istniejąca nawierzchnia została wykorzystana jako podbudowa dla warstwy wyrównawczej i ścieralnej. Od km 0+684,23 do 2+162,93 wykonano nawierzchnię dwuwarstwową z betonu asfaltowego o szerokości 5m, na dwuwarstwowej podbudowie. Przekrój drogowy jezdni został umocniony obustronnym poboczem o szerokości 0,75m z kruszywa łamanego. Od km 2+162,93 do km 2+948,41 uzyskano obustronne poszerzenie z nieregularnej szerokości do szerokości 6m. Istniejąca nawierzchnia o szerokości 5m została wykorzystana jako podbudowa dla warstwy wyrównawczej i ścieralnej.
W wyniku realizacji projektu poprawiło się bezpieczeństwo poprzez uporządkowanie geometrii i poszerzenie jezdni.